Čo všetko by ste mali vedieť predtým, ako zmeníte svoju zdravotnú poisťovňu?

O zmenu zdravotnej poisťovne je možné požiadať každý rok do 30. septembra. Predtým, ako sa rozhodnete, nezabudnite si porovnať benefity jednotlivých poisťovní podľa toho, čo je pre vás a vašu rodinu dôležité.

Zdravotné poistenie je v súčasnosti možné personalizovať podľa vašich konkrétnych potrieb a taktiež v závislosti od zdravotného stavu keďže benefity jednotlivých poisťovní sa môžu trošku líšiť.

Aké sú podmienky prechodu do inej poisťovne?

Prihlášku na zmenu zdravotnej poisťovne je možné podať do 30.9.2022, pričom poistencom novej zdravotnej poisťovne sa stávate od 1. januára 2023. Ak by bola prihláška podaná po tomto dátume, zmena bude následne platiť až od januára nasledujúceho roka, teda od 1.1.2024. Prihlášku na zmenu je možné podať len v jednej zdravotnej poisťovni, v opačnom prípade, bude prihláška neplatná. O zmene poisťovne je následne potrebné  informovať svojho zamestnávateľa, najneskôr do ôsmych dní od platnosti zmeny, čiže do 8.1.2023. Pri podávaní žiadosti o zmenu, odporúčame klientom skontrolovať si správnosť poskytovaných údajov. Ak by neboli údaje na žiadosti vyplnené správne, požiadavka by nebola platná.

Aké sú rozdiely v jednotlivých poisťovniach?

Všetky tri poisťovne, ktoré pôsobia na Slovensku, poskytujú rovnaký rozsah služieb zdravotnej starostlivosti, ktorý je určený zákonom. Rozdiely medzi nimi sú najmä vo výhodách, zľavách, finančných príspevkoch a ďalších jednotlivých službách, ktoré sa môžu poisťovne samy rozhodnúť poskytovať nad rámec zákona. Najčastejšie ide o finančný príspevok na ošetrenie zubov a vrátenie doplatku za lieky na predpis.

Ako požiadať o zmenu?

Prihlášku je možné vyplniť a podať online na webových stránkach každej z poisťovní, alebo priamo prostredníctvom mobilného telefónu, v ktorom podpíšete online prihlášku jednoducho digitálnym podpisom odkiaľkoľvek. Ďalšou z možností je navštíviť priamo pobočku alebo o zmenu požiadať telefonicky, prípadne kontaktovať svojho finančného sprostredkovateľa.

Oplatí sa klientovi, ak je celá rodina poistená v jednej poisťovni? Môže mať z toho nejaké výhody ?

V princípe nie. Ak by rodina mala spoločného zubára alebo iného špecialistu, ktorý nemá zmluvu so všetkými poisťovňami, treba na to prihliadať. Klientom odporúčame vyberať si poisťovňu na základe zdravotného stavu a potrebných špecialistov.

Článok je prevzatý zo stránky www.finportal.sk so súhlasom autora

Zdieľajte článok

Ak sa vám tento článok páčil, môžete ho zdieľať.